EGYÉNI COACHING
- A coaching egy olyan tanácsadás, amely az ügyfelet abban támogatja, hogy saját megoldásait az általa megfogalmazott célokra kidolgozza és megvalósítsa, optimalizálja teljesítményét, és különböző életterületei között egészséges viszonyt alakítson ki. A mai információs társadalomban, amelyben nagyfokú reakciókészség, változásra való hajlandóság és alkalmazkodás szükséges, a coaching egyre nagyobb jelentőségre tesz szert, mint emberek szakmai és személyközpontú támogatása. A coaching segíti az ügyfelet az akadályok fölismerésében, erőforrásai azonosításában és ezeknek cselekvési lehetőségekké formálásában. A coach nem avatkozik be közvetlenül a történésekbe. Szerepei a kérdésfelvetéstől függően különböznek egymástól, de működése mindig a kliens autonómiáját támogatja.
- Alapvető értékeink, amelyek mentén alakítjuk a coaching folyamatot:
- Az emberi méltóság, a másik ember egyediségének feltétlen tisztelete (okéság)
- Gondolataink, érzéseink és viselkedésünk összekapcsolódik egymással, a valódi változás mindhárom síkon végbemegy bármi is legyen ezek sorrendje.
- A kapcsolat az emberi működés alapdimenziója. Egy oké-oké-kapcsolat lehetővé teszi a tanítást, tanulást, konfrontálást, problémamegoldást és a személyes fejlődést.
- Minden ember felelős önmagáért, képes saját helyzetét megérteni, és arról felelős döntést hozni. Ez a felelősségvállalás képezi az alapját a coach és az ügyfél kapcsolatának.
- A coaching folyamat egy előzetes tájékozódó megbeszélésből áll, melynek során a coach és az ügyfél közösen megvizsgálja, milyen témán és hogyan tudnának együtt dolgozni, pontosabban milyen idői és téri keretekben, és stimmel-e a kémia. A megbeszélés után az ügyfél dönt, akarja-e a munkát a coach-csal folytatni. Amennyiben igen, írásban coaching-szerződést kötünk az előzetesen megbeszélt alkalomszámra és időterjedelemre.